Samochodowe części zamienne z Polsce
Jeśli przyjrzymy się temu, jak wygląda rynek motoryzacyjny w Polsce, szybko dojdziemy do dwóch wniosków. Po pierwsze samochody, które jeżdżą po Polsce to przede wszytkim samochody używane przez więcej niż jednego właściciela. Eksploatacja jest wyniszczająca. Głównie dlatego, że samochód jeździ nie kilka, a nawet nie kilkanaście, ale kilkadziesiąt lat. Drugi wniosek wynika z pierwszego: motoryzacja w Polsce oznacza przede wszystkim handel częściami zamiennymi do samochodów. Ma to swoje plusy i minusy. Możemy poszczycić się naprawdę imponującymi dokonaniami na polu rynku części zamiennych, ale z drugiej strony – hamujemy rozwój handlu dotyczącego nowych samochodów. Trochę nie mamy wyboru. Nie jesteśmy najbogatszym krajem, musimy więc rozwijać się na tych polach, gdzie to możliwe. W naszym wypadku jest to produkcja i obrót częściami zamiennymi. Daje on pracę setkom tysięcy osób. Jednak, gdy przyjrzymy się naszym najbliższym sąsiadom z południa i wschodu – państwom o podobnym stanie zamożności mieszkańców, to zauważymy, że u nas rynek sprzedaży nowych aut kuleje najbardziej.